/ ZDRAVLJE / Kako grad loše utiče na naše zdravlje

Kako grad loše utiče na naše zdravlje

ubzrs on 15/09/2016 - 1:16 pm in ZDRAVLJE
5 (100%) 1 vote

Osim buke i zagađenja, profesor Dejvid Hilman navodi još jedan bitan razlog zbog kojeg život u gradu može biti štetan po zdravlje.

Gradska svetka, poput onih na visokim zgradama i uličnih svetiljki, često ljudima ometaju san i tako dovode do određenih zdravstvenih problema.

Profesor Dejvid Hilman, direktor fondacije “Zdravo spavanje”, kaže da se gradska svetla mešaju u naš unutrašnji sat (danju aktivnost, noću spavanje), utičući na našu dnevnu aktivnost i u ekstremnim slučajevima, mogu da dovedu do mentalnih poremećaja kao što je depresija.

Gradska svetla rakođe mogu da utiču na promene u krvi i povećaju otpornost insulina i zapaljenja.

“Manjak sna nikada ne vodi pozitvno promeni u vašem zdravlju. Manjak sna, manjak zdravlja“, kaže Hilman.

Profesor objašnjava da svetlo potiskuje proizvodnju melatonina, hormona kojeg kontroliše naš unutrašnji sat. Melatonin je poznat i kao ’hormon tame’, zato što se njegova proizvodnja povećava čim zađe sunce, i mi postajemo više umorni.

Prema Hilmanu, melatonin nas priprema za spavanje dva sata pre nego što konačno odemo u krevet. Naime, on pomaže telu da pređe u određeno stanje i snižava temperaturu tela.

“Da li imamo dovoljno sna? Nemamo, pogotovo onu koji žive u gradovima. Prisustvo gradskog svetla nije dobrodošlo jer se meša u naš telesni ritam. Ljudima često zbog svetlosti koja dopire kroz prozor ne mogu da zaspe, a čak i kod onih koji ga ne vide nesvesno utiče na količinu sna.“

Nedostatak sna šteti mozgu, slabi sposobnost pamćenja i prikupljanja informacija. Između 20 i 30 odsto ljudi se žali na nesipavanost i insomniju, tako da je to rastući problem, pogotovo kod omladine.

“Osim gradskog, treba brinuti i o svetlu koje dopire sa ekrana televizora , mobilnih telefona i računara. Korišćenje ovih aparata pre spavanja takođe utiče na san i kvalitet sna. Ne postoji univerzalno rešenje za svkoga pojedinačno, kada je u pitanju nemogućnost spavanja, ali mogu da savetujem maske za oči, ili potpuni mrak u sobi, kao i izostavljanje razmišljanja i stresnim stvarima.“

Izvor: B92

0 POST COMMENT
Rate this article
5 (100%) 1 vote

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *