/ NOVOSTI / SPRECITE SINDROM “RACUNARSKOG OKA“

SPRECITE SINDROM “RACUNARSKOG OKA“

ubzrs on 19/09/2013 - 12:34 pm in NOVOSTI, ZDRAVLJE
Rate this post

Svakodnevni višečasovni rad za računarom može da dovede do zamućenog vida, dvostruke slike, bola u glavi, vratu ili leđima. Primenite savete kako bi umanjili štetu i rizik.

Dugotrajno naprezanje očiju tokom rada za računarom može da dovede do ozbiljnih oštećenja rožnjače, glavobolja i problema sa vidom, upozoravaju oftalmolozi. Svakodnevni rad za računarom od najmanje nekoliko sati može da dovede do zamućenog vida, dvostruke slike, bola u glavi, vratu ili leđima. Oči su često suve, krvave i iritirane, a oftalmolozi ove probleme nazivaju „računarskim vidom“.

Primenite ove savete da bi umanjili štetu i smanjili rizik od javljanja „računarskog vida“.

Namestite visinu ekrana

Ako ekran nije statičan, možete da podesite njegovu visinu. Pravilno je da središte ekrana bude nešto niže od visine očiju dok sedite uspravno.

Prilagodite svetlost ekrana

Presvetao ekran s jakim odsjajem takođe može da bude uzrok neprestanog suzenja i naprezanja očiju. Većina monitora ima opcije podešavanja stepena osvetljenosti ekrana, najbolje je izabrati onaj koji je najprirodniji za gledanje.

Trepćite

Oči se dodatno isušuju u kancelarijskim uslovima, pa je potrebno češće treptati da bi ih navlažili.

Napravite pauzu

Svakih sat i po dva treba da napravite bar desetak minuta pauze, kako bi odmorili oči.

Vežbajte

I očnim mišićima kao i telu treba razgibavanje. Svakih 15 do 20 minuta možete da uradite vežbu tako što ćete skrenuti pogled s računara i pomerati pogled levo – desno. Zapamtite pravilo 20 – 20 – 20. Svakih 20 minuta skrenite pogled s ekrana na predmet udaljen 20 metara i posmatrajte ga bar 20 sekundi.

0 POST COMMENT
Rate this article
Rate this post

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *