/ Uncategorized / Zašto auto klima može biti opasna

Zašto auto klima može biti opasna

Andrijana Tomic on 18/04/2016 - 1:53 pm in Uncategorized
Rate this post

Leta su poslednjih godina postala veoma topla, pa je zbog toga u našim ljubimcima vožnja na 30 i više stepeni bez klima uređaja postala i opasna. Da ne biste narednih meseci bili bolesni, posetite preventivno servis, koji će detaljno proveriti celokupni sistem hlađenja u vašem vozilu.

Auto klima zahteva redovno održavanje kao i svaki drugi deo automobila. Pre početka sezone, obavezna je kontrola u ovlašćenom ili specijalizovanom servisu.

Vozači su se setili klime tek ovih dana. Tada su neki od vas uočili probleme: ili klima ne hladi dovoljno ili vazduh koji ubacuje u kabinu prosto zaudara.

Takođe, u ponudi je sve više polovnih automobila iz uvoza koji imaju klimu, ali ona ne radi.

Kako održavati ispravnost klima uređaja, i koliko košta njihovo redovno održavanje? Čak 90 odsto naših vozača ne znaju da rukuju klima-uređajem.

Mnogim vozačima nije poznata činjenica da je nužno koristiti klimu tokom cele godine. Zimi ona odlično odmagljuje stakla, a sa druge strane je vrlo dobro da klima-uređaj radi kada je spoljna temperatura ispod 0 C, kada dolazi do pada pritiska u sistemu klima uređaja i do gubitka rashladne smeše na klimama koje se neredovno koriste.Zašto auto klima može biti opasna

Klima uređaji ne mogu biti hermetički zatvoreni, pa je gotovo uobičajeno da većina novih klima već posle dve godine izgube trećinu rashladnog sredstva, čime sistem gubi na efikasnosti. Da biste to sprečili, uključite par puta nedeljno klima uređaj na dva do tri minuta. Time ćete produžiti životni vek kompresora, i sprečiti da dođe do gubitka gasa i ulja – fluidne smeše.

Većina vozača startuje klimu tek u maju, pa se često dešava da kompresor nema dovoljno ulja i gasa. Naime, rashladna tečnost je u stvari precizno određena smeša gasa i ulja, tako da se, prilikom curenja smeše iz sistema, pored gasa gubi i ulje, zbog čijeg nedostatka strada najskuplji deo celokupnog sistema – kompresor.

Samim stradanjem kompresora on prouzrokuje još oštećenja na sistemu: na filteru, sušaču, te ekspanzivnom ventilu, i zahteva radove na čišćenju celog sistema. Samo ispuštanje rashladne smeše vozač ne može da primeti, zbog čega je preporučljivo proveravati klimu bar jednom godišnje u specijalizovanim servisima za klime.

Optimalna klimatizacija može ostvariti samo ako svi delovi i sklopovi klime zajedno i usklađeno funkcionišu. Skupe kvarove je moguće izbeći redovnim korišćem klime, potrebno ju je uključivati tokom cele godine.

Dopunjavanje klima može biti rizično, pogotovo što to kod nas rade nestručni majstori. Često se vrši dopunjavanje neodgovarajućim uljima, čak i freonima koji nisu predviđeni za auto klime. Naime, pogrešno je što se u nekim servisima dopunjuje samo gas, a potrebno je da se ispoštuje propisani odnos ulje-gas, što je različito kod svakog modela klima uređaja.

Takođe, veoma je teško utvrditi koja je količina gasa i ulja u sistemu. Zbog svega toga, veoma je mudro da ovaj delikatni i važni deo vašeg automobila prepustite nekom proverenom servisu za klima uređaje u Beogradu.

Osim toga, nemojte zaboraviti da se lišite smrada iz klime, i to kompletnim pranjem (a ne prskanjem) instalacija za protok vazduha do putničkog prostora, za koji valja izdvojiti oko 2,500 dinara.

Izvor: http://rs.n1info.com/

Comments are disabled
Rate this article
Rate this post

Comments are closed.